Ce înseamnă Biroul de Credit?

        Biroul de credit

Biroul de credit

Ai auzit de Biroul de Credit însă nu ştii concret ce înseamnă şi ce legătură are cu tine? Îţi venim în sprijin cu un articol care să te îndrume.

Aplica

100 RON
Suma împrumutului 10 RON - 100 RON
Dobândă 36 %
Maturitate 2 - 60 luni

Informații rapide

Proprietățile acestui împrumut

  • împrumuturi de până la 10 000 ron
  • Perioada,2 - 60 luni

Termenii împrumutului

  • Persoana fizica
  • Varsta minima: 18 ani
  • Copie scanata / poza carte de identitate

Despre companie

Mai multe informații despre companie Easy Credit

Împrumută de la 10 RON cu dobândă din 36 % Aplica
56.100 RON
Suma împrumutului 6.300 RON - 56.100 RON
Dobândă 42 %
Maturitate 6 - 60 luni

Informații rapide

Proprietățile acestui împrumut

  • împrumuturi de până la 56 100 ron
  • Perioada,6 - 60 luni

Termenii împrumutului

  • Rezident român
  • Vârstă de minim 18 ani
  • Carte de identitate valabilă
  • Număr de telefon activ and email address

Despre companie

Compania Mogo este o instituție financiară nebancară ce oferă credite în vederea achiziționării de mașini second hand. Prin intermediul acestei instituții poți obține o evaluare corectă de a vehiculului pe care vrei să îl achiziționezi și poți… Mai multe informații despre companie Mogo IFN S.A.

Împrumută de la 6.300 RON cu dobândă din 42 % Aplica
2500 RON
Suma împrumutului 100 RON - 2500 RON
Dobândă 26,52 %
Maturitate 12 - 60 luni

Informații rapide

Proprietățile acestui împrumut

  • Suma,10 000 - 250 000 ron
  • Perioada,12 - 60 luni

Termenii împrumutului

  • Cerere de credit formular tip Happy Credit
  • Copie CI
  • Certificate căsătorie/divorț/deces
  • Actul de proprietate
  • Cadastru și intabulare
  • Certificate fiscale
  • Extras de cont
  • Alte documente, în funcție de specificul produsului de creditare

Despre companie

Mai multe informații despre companie Credit pentru fiecare IFN S.A

Împrumută de la 100 RON cu dobândă din 26,52 % Aplica
23.748 RON
Suma împrumutului 50 RON - 23.748 RON
Dobândă 9,9 %
Maturitate 1 - 5 ani

Informații rapide

Proprietățile acestui împrumut

  • Banca Transilvania si Bancpost au devenit o singura banca
  • împrumuturi de până la 23 748 ron
  • Perioada 12 - 60 luni

Termenii împrumutului

  • Sa ai varsta minima 18 ani si domiciliul in Romania
  • Sa ai un venit din salariu sau pensie

Despre companie

Mai multe informații despre companie Banca Transilvania S.A.

Împrumută de la 50 RON cu dobândă din 9,9 % Aplica
170 RON
Suma împrumutului 2.500 RON - 170 RON
Dobândă 71,28 %
Maturitate 12 - 60 luni

Informații rapide

Proprietățile acestui împrumut

  • împrumuturi de până la 17 000 ron
  • Prioada,12 - 60 luni

Termenii împrumutului

  • Sa ai varsta minima 18 ani si domiciliul in Romania
  • Sa ai un venit din salariu sau pensie

Despre companie

Mai multe informații despre companie Rapida Loans IFN S.A.

Împrumută de la 2.500 RON cu dobândă din 71,28 % Aplica

Biroul de Credit este o instituţie privată care are ca activitate colectarea de informaţii despre clienţii instituţiilor financiare. Unele Birouri de Credite se ocupă şi cu datele altor firme, cum ar fi furnizorii de servicii precum energia electrică, gazele naturale şi altele.

Scopul unui birou de credit e simplu, el ajută instituţiile furnizoare de servicii să facă o diferenţiere precisă între clienţii rău platnici şi cei care-şi achită datoriile la timp.

Instituţiile financiare care doresc să colaboreze cu un Birou de Credite trebuie să-şi asume o reciprocitate cu privire la împărțirea datelor, astfel încât, ca să primească informaţii, trebuie să ofere la rândul lor toate informaţiile de care dispun despre anumiţi clienţi.

Datorită acestui schimb de informaţii, Biroul de Credit se dezvoltă în mod constant.

Astfel, atunci când un potenţial client aplică pentru un credit, instituţia financiară poate să verifice istoricul acestuia în baza de date comună cu a Biroului de Credit cu care colaborează. Pe baza istoricului, ei pot să-şi creeze un profil al potenţialului client, observând comportamentul acestuia în legătură cu creditele vechi şi gradul de îndatorare, evaluând corect riscul pe care şi-l asumă cu acesta.

Ce fel de informaţii solicită Biroul de Credit?

Scopul iniţial al companiei era de a strânge toate datele negative despre clienţi. Din această cauză, prin anii 2000, mulţi denumeau instituţia Biroul de Credit rău platnici şi scopul era de a ajuta băncile să evite să acorde credite clienţilor care nu îşi achitau datoriile la timp.

Astfel, în baza de date a Biroului de Credit se aflau următoarele tipologii de clienţi

*Clienţii care au accesat un credit dar au întârziat mai mult de 30 de zile cu achitarea unei rate.

*Clienţii frauduloşi, adică aceia care au săvârşit o infracţiune faţă de instituția financiară de la care a accesat un credit şi care au necesitat emiterea unei hotărâri judecătoreşti din această cauză.

*Clienţii care au dat declaraţii care s-au dovedit false atunci când au aplicat pentru un credit.

Ulterior, din anul 2007, Biroul de Credit a început să adune şi informaţii pozitive despre clienţi, adică date despre clienţii care-şi respectă termenele de plată și toate obligaţiile contractuale.

Mai târziu, Biroul de Credit a introdus scoringul sau scorul Fico. Acesta reprezintă o notă pe care un Birou de Credit o dau persoanelor fizice şi care ajută instituţiile financiare să-şi facă o idee despre persoana în cauză. Cu ajutorul acestei note se poate estima gradul de risc pe care o astfel de instituţie şi-l asuma cu o persoană sau alta.

În ce situaţii sunt trimise datele către acest birou?

Pentru clienţii rău platnici - instituţiile financiare vor anunţa Biroul de Credit despre restanțele clienţilor lor în achitarea unei datorii la 30 de zile calendaristice de la data limită pentru plată.

Creditorii însă sunt obligaţi, la rândul lor, să anunţe telefonic sau în scris persoana în cauză despre înregistrarea întârzierii unei rate cu 15 zile înainte de a o raporta biroului.

Clienţii frauduloşi sau cu inadvertenţe - în acest caz, datele clienţilor vor fi transmise către birou în urma luări unei decizii definitive şi irevocabile de către instanţă, care să-l declare vinovat pe client.

În cazul sesizării unor informaţii neadevărate transmise de client pentru a accesa un credit. Informaţiile pot fi transmise către birou imediat ce au fost sesizate.

Indiferent de situaţie, persoanele trebuie sesizate înainte de transmiterea informaţiilor lor către Biroul de Credit.

Pentru clienţii cu istoric pozitiv - informaţiile vor fi transmise după finalizarea împrumutului cu acordul scris al persoanelor în cauză.

Cum se calculează scoringul?

Fiecărui client i se acordă un punctaj cuprins între 300 şi 850. Când se calculează scorongul, se ţine cont de cinci aspecte, fiecare având o importață diferită:

*Istoricul de plată - reprezintă 35% din punctaj şi cuprinde următoarele informaţii:

*Creditele în derulare - reprezintă 30% din punctaj şi cuprinde toate detaliile importante despre creditele active ale persoanei în discuţie:

*Durata istoricului - cu o pondere de numai 15%, ţine cont de perioada care a trecut de la ultimul credit sau de când s-a terminat achitarea ultimului împrumut.

*Creditele noi, cu o pondere de 10%, unde se consideră importante următoarele detalii:

*Tipul de împrumut utilizat, reprezentând tot 10%, ia în considerare câte credite are deschise clientul şi tipul acestora.

Putem să ne aflăm propriul istoric bancar?

Orice persoană are dreptul de a primi odată pe an, gratuit, informaţiile pe care un Birou de Credit le are în baza lor de date. Este necesară completarea unei cereri scrise în acest sens.

Se pot şterge informaţiile din baza de date a Biroului de Credit?

Datele negative cu privire la un client sunt stocate în baza de date a biroului pe o perioadă de patru ani de la achitarea ultimei restanțe. Dacă achitarea restanțelor nu are loc, datele nu sunt şterse.

Din păcate, se foloseşte aceeaşi politică de ştergere a datelor şi pentru istoricul pozitiv.

Deşi poţi depune o cerere pentru a-ţi fi şterse datele, e nevoie de un motiv serios pentru ca cererea să-ţi fie luată în considerare.

Ce faci dacă Biroul de Credit are date greşite despre tine?

În cazul sesizării unei greşeli în istoricul personal, este recomandat să apelezi la banca a cărui client eşti pentru a rezolva problema. Instituţia care a furnizat informaţiile greşite trebuie să trimită un raport scris iar biroul are obligaţia de a corecta datele odată ce se descoperă adevărul.

Poate o persoană rău platnica să acceseze un credit?

Această decizie aparţine în totalitate băncii dar în general răspunsul va fi unul negativ. Doar în cazurile speciale în care întârzierea plății e motivată sau in cazul în care, chiar dacă o persoana a avut restanțe, scoringul e totuşi unul acceptabil, o bancă se poate arăta flexibilă.


Biroul de credit evaluare: 4.5/5 din 428 voturi.

Aplica

Articole

Operator

Comparator de credite Creditegrozave.ro:
Lemony trade s.r.o.
Prague, VAT: CZ29043026
Compania nu oferă niciun produs financiar.

Despre portal

Creditegrozave.ro este un site de comparație a împrumuturilor. Ne bazăm pe transparența și caracterul complet al informațiilor. Cu serviciile noastre vei ști ce împrumut să alegi.

Formular de contact

Ai întrebări? Contactează-ne și vom încerca să îți răspundem în curând.

Provident - împrumuturi de până la 15 000 RON  Aplica